مجالس عزاداري هیئت‌های مذهبی مزين به جلسات قرآنی شود
کد خبر: 3468656
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

مجالس عزاداري هیئت‌های مذهبی مزين به جلسات قرآنی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: شاهين خزلي، مداح و فعال قرآنی با بيان اينكه هيئت‌های مذهبي به رويكرد قرآني روي آورند، بر قرآني بودن منبريان و مداحان تأكيد كرد و گفت: مجالس عزاداري هیئت‌های مذهبی باید مزين به جلسات قرآنی شود و قرآن كريم در هیئت‌های مذهبی جای داشته باشد.

شاهین خزلی، فعال قرآنی شهرستان خرمشهر، در گفت‌وگو با خبرگزاري بين‌المللي قرآني(ايكنا) از خوزستان، پيرامون برگزاري محافل و مجالس قرآني اظهار کرد: محافل و مجالس قرآنی که در سطح شهرها و استان‌ها برگزار می‌شود باید خودجوش و مردمی باشد.

وی بیان کرد: در برگزاری محافل قرآنی از سوی برخی نهادهای دولتی شاهد هستیم که هزینه‌های این برنامه‌های قرآنی بسیار کمتر از آنچه که برآورد شده پرداخت مي‌شود و در صورت پرداخت هزينه‌ها و برگزاري محافل قرآني حضور مسئولان نهادها بسیار کمرنگ است.

خزلی با بيان اينكه حضور مسئولان در محافل قرآني باعث دلگرمی قرآنیان می‌شود، گفت: حضور مسئولان در سطوح مختلف و گفت‌وگوی از نزدیک قرآنیان با آنها باعث می‌شود مشکلات باز گفته شود.

این قاری قرآن به فعالیت هیئات مذهبی اشاره کرد و گفت: در صورتی که هیأت مذهبی علاوه بر برگزاری مجالس سینه‌زنی و روضه‌خوانی، محافل قرآنی را در برنامه‌های خود بگنجاند رونق آن بیشتر خواهد شد البته باید مداح و منبری این هیأت قرآنی باشد.

وی با اشاره به اینکه در برخي هیأت‌هاي مذهبی گاهی دیده می‌شود که بدون هیچ‌گونه مناسبت مذهبي عزاداري، مراسم سینه‌زنی برگزار می‌شود، افزود: اگر يك غيرمسلمان در همسايگي اين هيئات باشد چه علتي براي مراسم سينه‌زني براي آنها مي‌توان داشت؟ به اين طريق نيز نمي‌توان افراد را به اسلام جذب كرد؛ برخی از جوانان نيز برای سینه‌زدن و نه استفاده و بهره‌مندي از خطابه و موعظه به هیئات می‌آیند.

اين مداح اهل‌بيت(ع) گفت: همچنين، در برخي از مساجد خرمشهر مشاهده شده كه اغلب دانش‌آموزان به يادگيري مفاهيم قرآني تشويق مي شوند و جوانان از حفظ قرآن منع مي‌شوند كه اين امري ناصحيح است.

خزلی در ادامه به حدیث ثقلین اشاره کرد و گفت: اگر قرآن وجود نداشت ما اسلام و پیامبر(ص) را نمی‌شناختیم و همه داشته‌های ما از قرآن کریم است. بنابراین باید در هیئات مذهبی قرآن کریم جای داشته باشد. اگر هیئتی‌ها در مجالس عزاداری پس از سینه‌زنی جلسات قرآنی، شبی با قرآن، ختم قرآن بگذارند این موضوع رایج خواهد شد. هیئات مذهبی جلسات هفتگی سینه‌زنی دارند اما جلسات قرآنی هفتگی را شاهد نیستیم. بنابراین مسئولان، مساجد، هیئات مذهبی، حوزویان باید از درون خود شروع کرده و جلسات قرآنی را افزایش دهند؛ حوزه‌های علمیه می‌توانند با برپایی جلسات قرآنی و مساجد برای عموم مردم انس با قرآن را ترویج دهند.

captcha