شکوفایی اقتصاد مصداق عملیات جهادی است
کد خبر: 1331640
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
محسن رضایی:

شکوفایی اقتصاد مصداق عملیات جهادی است

گروه اجتماعی: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جهاد تنها منحصر به نظامی‌گری نیست، تصریح کرد: امروز هر قدم تولیدی یک عملیات جهادی است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهدای مخابرات که صبح امروز، چهارشنبه 13 آذرماه در محل شرکت مخابرات استان خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: شهدای 8 سال دفاع مقدس مایه اقتدار و سربلندی کشور هستند به گونه‌ای که امروز اگر تنها یک شهر از کشور در دست دشمنان باقی می‌ماند، نمی‌توانستیم در دنیا سرمان را بالا بگیریم.



وی گفت: امروز کشورهای دنیا با وجود اینکه کشور ما انرژی هسته‌ای پژوهشی مسالمت آمیز دارد، در مقابل این رویداد می‌ایستند. اما در جنگ 8 ساله به عراق اجازه داده شده بود از هر نوع سلاح شیمیایی و بمب استفاده کند.



 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از مهمترین اقدامات شهدا بازگشت اقتدار ایران بود. ایران کشوری است که 300 سال پیش مساحتی 2 برابر اکنون را دارا بود و خوزستان نیز از نظر صنعت و کشاورزی یکی از مناطق آباد محسوب می‌شد اما به مرور با کاهش ثروت، اقتصاد و فرهنگ، کشور چند تکه شد.



 رضایی ادامه داد: اکنون پس از انقلاب اسلامی در حال تجدید حیات و تمدن خود هستیم و دفاع مقدس در بازگشت قدرت ایران بسیار موثر بوده است به گونه‌ای که اکنون یکی از بزرگترین قدرت‌های سیاسی ـ نظامی و امنیتی در منطقه هستیم.



وی خاطرنشان کرد: امروز که کشور در تحریم است، توان خنثی کردن تحریم و شکوفایی اقتصاد وجود دارد و می‌توان جامعه‌ای سالم، با فرهنگ و معنویت داشت.



دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اکنون راه‌حل عبور کشور از بحران، دیپلماسی همراه با اقتصاد مقاومتی است و این 2 امر، دو روی یک سکه هستند. ما به دیپلماسی برای روشنگری و بهانه ندادن به دست دشمنان و روابط بین‌الملل نیاز داریم.



رضایی افزود: افرادی که منتظرند تحریم‌ها برداشته شود و بعد اقتصاد را سر و سامان دهند، تحلیل غلطی از وقایع دارند و شکوفایی اقتصاد باید قبل از شروع مذاکرات و اکنون نیز در کنار آن، انجام شود.



وی ادامه داد: مخابرات و فناوری اطلاعات یکی از پیشرفته‌ترین صنایع بین‌المللی است که درآمد فراوانی دارد و امروز جهاد در این حوزه‌ها می‌تواند رخ دهد زیرا جهاد تنها منحصر به نظامی‌گری نیست.



دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رهبر معظم انقلاب بیش از 16 سال پیش با امضای وزرا دستور کشت 800 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را در خوزستان دادند که با تحقق این امر نه تنها مواد غذایی و اشتغال استان تامین می‌شود بلکه نیمی از کشور نیز می‌تواند از این محصولات کشاورزی استفاده کند.



رضایی تأکید کرد: از دولت جدید و مدیران جدید استان انتظار می‌رود 800 هزار هکتار زمین کشاورزی را هرچه زودتر فعال کنند، زیرا امروز هر قدم تولیدی یک عملیات جهادی است و زیر کشت بردن هر هکتار زمین نیز جهاد محسوب می‌شود.



وی ادامه داد: در خوزستان اقتصاد بیشتر دولتی است و تاکنون فرصتی برای کارآفرینی و تشکیل شرکت‌های اقتصادی نبوده است. مسئله کارآفرینی در استان باید جدی گرفته شود و از بعد آموزشی و مالی مورد حمایت قرار گیرد.



دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امیدواریم تاریخ 35 ساله بعد از انقلاب مورد بازنگری قرار گیرد و از نقاط قوت آن استفاده شود و راه شهدا که راه دین و بی‌ادعایی است، ادامه پیدا کند.



در این مراسم همچنین کریم آرمات، مدیرعامل شرکت مخابرات استان با بیان اینکه حدود 68 درصد مجموعه کارکنان شرکت مخابرات استان از رزمندگان دفاع مقدس تشکیل شده‌اند که این امر یک ویژگی خاص برای استان محسوب می‌شود، افزود: مخابرات خوزستان با بیش از یک میلیون مشترک ثابت و 3 میلیون و 100 هزار مشترک همراه اول جزء شرکت‌های برتر در کشور محسوب می‌شود که با ارائه سرویس‌های ثابت، همراه اول و دیتا، بستر رشد و توسعه در استان را فراهم کرده است.



وی تصریح کرد: امروز با بیش از 120 مرکز در مناطق مختلف شهرستان‌های استان، خدمات مختلفی ارائه و سعی می‌شود جایگاه استان به نقطه‌ای که در شأن آن است، برسد.

captcha