پخش روزانه جمع‌خوانی قرآن از سیمای خوزستان
کد خبر: 3315468
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

پخش روزانه جمع‌خوانی قرآن از سیمای خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: به‌مناسبت ماه رمضان، شهرهای خوزستان به‌صورت روزانه میزبان جمع‌خوانی قران کریم خواهند بود که از سیمای مرکز خوزستان پخش خواهد شد.

مهدی دغاغله مشاور مدیرکل صدا وسیمای مرکز خوزستان در امور قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: به مناسبت ماه رمضان صدا و سیمای مرکز خوزستان اقدام به پخش جمع‌خوانی قرآن کریم می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاوت یک جزء از قرآن کریم در هر روز به میزبانی یکی از شهرستان‌های استان صورت می‌گیرد، گفت: بر این اساس برنامه جزءخوانی و جمع‌خوانی قرآن تا ششم ماه رمضان تنظیم شده است و قاریان نیز مشخص شده‌اند.

دغاغله با اشاره به اینکه در این محافل قاریان تایید شده از سوی شورای عالی قرآن حضور خواهند یافت و به تلاوت می پردازند، افزود: هر شهرستان در هر روز میزبان سه قاری مطرح از استان خوزستان است که البته در برخی از شهرستان‌ها قاریان موفق بومی به قرائت خواهند پرداخت.

مشاور مدیرکل صدا وسیمای مرکز خوزستان در امور قرآنی با اشاره به اینکه بر اساس سنت هر ساله اعزام قاریان، حافظان و گروه‌های تواشیح به خارج از کشور در ماه رمضان از سوی شورای عالی قرآن امکان شرکت در این سفر را یافته بود، گفت: اما امسال به دلیل جریان‌سازی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های کلی در استان خوزستان حضور خواهم داشت تا برنامه‌های قرآنی ماه رمضان با گستردگی و پرباری بیشتری صورت گیرد.

به گفته وی، دیگر فعالان قرآنی خوزستان در قالب گروه های تواشیح و قاریان در ماه رمضان در خارج کشور اجرای برنامه خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در استان خوزستان به مناسبت ماه رمضان سعی بر آن است که در قالب جامعه قرآنی استان ساماندهی جمع‌خوانی قرآن در اماکن مختلف صورت گیرد.

captcha