طرح‌های آشنایی دانش‌آموزان با مهدویت و نماز در دزفول برگزار می‌شود
کد خبر: 3537760
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

طرح‌های آشنایی دانش‌آموزان با مهدویت و نماز در دزفول برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: دانش‌آموزان دزفولی با مهدویت و سیره امام صادق(ع) همراه با آموزش عملی نماز در طول سال تحصیلی آشنا خواهند شد.

محمدصادق سید محمودی کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از اختصاص دو روز در هفته به بیان نکات دینی و مذهبی در مدارس شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای سال تحصیلی در مدارس شهرستان اجرا شده است، افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته به اجرای این طرح اختصاص داده شده است. روزهای سه‌شنبه به بیان سیره امام صادق(ع) و چهارشنبه‌ها به بحث مهدویت اختصاص داده شده است.

محمودی گفت: این طرح با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مبحث انتظار و مهدویت و روش زندگی حضرت امام صادق(ع) در تمام مدارس شهرستان اجرا می‌شود. همزمان با اجرای این طرح، طرح سجاده در کلاس با هدف آموزش عملی نماز در کلاس برگزار می‌شود.

کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان دزفول بیان کرد: این طرح به صورت همه روزه و توسط معلمان اجرا می‌شود و نحوه اجرا آن به این صورت است که در ابتدای کلاس یک دانش‌آموز نماز دو رکعتی اقامه می‌کند و دانش‌آموزان با کمک معلم با بیان اشکالات نماز دانش‌آموز به آموزش آن می‌پردازند.

سید محمودی گفت: این طرح با هدف ترویج فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

captcha