خاطرات مشترک مهدی دغاغله و مرحوم شیخ شاذلی
کد خبر: 3607055
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳

خاطرات مشترک مهدی دغاغله و مرحوم شیخ شاذلی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مهدی دغاغله پیشکسوت قرآنی کشورمان از خاطرات مشترک خود با شیخ شاذلی قاری فقید مصر گفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مهدی دغاغله، داور بین‌المللی قرآن کریم در پی خبر درگذشت شیخ فرج‌الله شاذلی قاری فقید مصر در گفت‌وگو با ایکنا از خاطرات مشترک با وی گفت.

مهدی دغاغله بیان کرد: من و آقای شاه‌میوه سال 86 در سفر به مصر و برای اولین بار مرحوم شاذلی را ملاقات کردیم. رادیوی مصر در زمان اذان صبح برنامه قرائت قرآن و ابتهال‌خوانی به صورت زنده دارد. برای اولین بار که وارد مسجد امام حسین(ع) مصر شدیم، ضبط رادیویی پخش برنامه اذان صبح در حال انجام بود. مرحوم شاذلی قاری آن برنامه بود.

وی ادامه داد: پس از تلاوت قرآن شیخ شاذلی با وی گفت‌وگو کردیم و بسیار از ما استقبال کرد و حتی به دلیل آنکه ورود ما به دانشکده علوم قرآنی دانشگاه الازهر با مانع مواجه بود اما به واسطه آشنایی با شیخ توانستیم به آنجا ورود پیدا کنیم.

دغاغله گفت: در سفری که مرحوم به ایران برای تدریس قرآن کریم داشت، یک اذان شیعی هم ضبط کرد که به دلیل ارادت وی به اهل‌بیت(ع) بود. آن اذان از شبکه‌های عراق پخش شد و نتایج خوبی برای وی به همراه داشت که باعث شد کار خود را در مصر از دست دهد و پس از آن توبه‌نامه نوشت تا بتواند به کارش ادامه دهد. در پی این موضوع ضربه روحی شدیدی به وی وارد شد چرا که موقعیت و احترامش در مصر مورد تهدید قرار گرفت.

این پیشکسوت قرآنی افزود: مرحوم جوان بود و بیماری خاصی نداشت. خداوند او را رحمت کند.

دغاغله همچنین به این نکته اشاره کرد که در زمان سفر شیخ شاذلی به ایران در مدت یک هفته کل قرآن کریم را نزد وی به روایت ورش از نافع قرائت کردم و از او اجازه‌نامه گرفتم.

captcha