تلاش برای استفاده بهینه از تعویق مسابقات قرآن ایران / اعزام به کویت و مالزی برقرار است
کد خبر: 3882082
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
کریم دولتی بیان کرد:

تلاش برای استفاده بهینه از تعویق مسابقات قرآن ایران / اعزام به کویت و مالزی برقرار است

سخنگوی ستاد سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با اشاره به اینکه از تعویق برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران می‌توان بهره لازم را برد، در مورد اعزام نمایندگان ایران به کویت و مالزی گفت: تا پایان هفته گذشته مسئولان مسابقات کویت پیگیر دریافت مدارک نمایندگان ایران بودند و تاکنون در مورد تعویق زمان آن اطلاعی دریافت نشده است.

تلاش برای استفاده بهینه از تعویق مسابقات قرآن ایران / اعزام به کویت و مالزی برقرار است

کریم دولتی، سخنگوی ستاد سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، در مورد تعویق مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و ادامه یافتن برگزاری جلسات مربوط به این مسابقات گفت: یک‌سری جلسات که جنبه اجرایی داشت، خود به خود به تعویق افتاد؛ چرا که ممکن است تا زمان برگزاری مسابقات بسیاری از پیش‌بینی‌ها نیاز به تغییرات داشته باشد، اما جلسات و برنامه‌ریزی‌های اصلی و ارتباط با شرکت‌کنندگان همچنان ادامه دارد.

وی در مورد تأثیرات این تعویق بر روی مسابقات افزود: پیش‌بینی می‌شود که حتی این تعویق بتواند اثرات مطلوبی به همراه داشته باشد. تا پیش از این فرصت محدودی برای جذب مخاطب و اعلام فراخوان داشتیم. ضمن اینکه تا آن زمان فرصت برای ارتباط اساتید با شرکت‌کنندگان از طریق فضای مجازی وجود دارد و در این ارتباطات یک‌سری آموزش‌ها و رفع اشکال‌ها صورت می‌گیرد.

دولتی بیان کرد: معمولا در سال‌های گذشته زمان اعلام قطعی اسامی تا حضور شرکت‌کنندگان در ایران کم بود اما الان با توجه به اینکه تقریباً اسامی مشخص شده، فرصت خوبی برای گرفتن ویزا و کارهای مقدماتی است،. ضمن اینکه افرادی که به دلیل تداخل برنامه‌ها امکان حضور در مسابقات ایران را نداشتند، ممکن است بتوانیم در این فاصله افراد قوی‌تر را شناسایی و برای حضور در مسابقات دعوت کنیم.

وی همچنین به سابقه تعویق مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اشاره کرد و گفت: وقتی به سابقه مسابقات بین‌المللی قرآن ایران نگاه کنیم حتی تعطیل شدن آن را داشته‌ایم. در سال‌های دفاع مقدس و در حالی که کشور درگیر جنگ و حملات موشکی بود، این مسابقات در یک دوره برگزار نشد.

دولتی در مورد وضعیت اعزام نمایندگان کشورمان به مسابقات بین‌المللی قرآن کویت و مالزی که اوایل سال 99 برگزار می‌شود،‌ ابراز کرد:‌ هنوز در این موضوع چیزی اعلام نشده است، اما بعید نیست که در چنین شرایطی آنها نیز تغییراتی در زمان مسابقات به وجود بیاورند و با توجه به جدی شدن کرونا در کشورهای حاشیه خلیج فارس، ممکن است مسابقات کویت و امارات به تعویق بیفتد. در مورد مسابقات مالزی نیز خبر خاصی دریافت نشده است.

تلاش برای استفاده بهینه از تعویق مسابقات قرآن ایران / اعزام به کویت و مالزی برقرار است

رئیس بنیاد مسابقات قرآن ایران در پاسخ به اینکه در داخل کشور و از سوی نهادهای تصمیم‌گیر، تصمیمی مبنی بر اعزام نکردن این افراد به مسابقات بین‌المللی اتخاذ شده است؟ ‌اظهار کرد: هر کشوری برای مسافران ورودی آزمایش‌های اولیه را انجام می‌دهد و اگر در جایی شرایط حاد شود مانند کشور چین پروازها تعطیل می‌شود. اگر قرار باشد اعزامی صورت نگیرد، وزارت امور خارجه، نهادهای رسمی داخلی و یا نهاد برگزارکننده اعلام می‌کند.

وی در مورد اینکه نهادهای متولی برای اعزام یا عدم اعزام نمایندگان ایران پیگیری‌های انجام داده‌اند یا صرفاً به اطلاع‌رسانی از سوی کشورهای برگزارکننده بسنده کرده‌اند، گفت: پیگیری‌ها به صورت مداوم است. حتی تا اواخر هفته گذشته کویت پیگیر دریافت مدارک شرکت‌کنندگان ایرانی بود. البته ممکن است در چند روز آینده شرایط تغییر کند.

انتهای پیام
captcha