حافظان در محافل انس با قرآن حضور چشمگیر داشته باشند
کد خبر: 4096384
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
حافظان قرآن و افق پیش‌رو / ۵

حافظان در محافل انس با قرآن حضور چشمگیر داشته باشند

یک حافظ کل قرآن با بیان اینکه برخی حفاظ به واسطه زمانی که برای حفظ و مرور قرآن اختصاص می‌دهند، از محافل عمومی کناره‌گیری می‌کنند، گفت: اگر حفاظ قرآن متوجه اثرگذاری حضور خود در محافل بشوند، روحیه و انگیزه خوبی پیدا می‌کنند.

جلسات قرآنمیلاد محمودیانی، حافظ کل قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره بهره‌گیری از ظرفیت حفاظ قرآن گفت: مسئله‌ای که بین برخی حفاظ قرآن دیده می‌شود این است که شاید به واسطه زمانی که برای حفظ و مرور قرآن اختصاص می‌دهند، از جلسات قرآن و محافل عمومی کناره‌گیری می‌کنند. این در حالی است که استادان قرآن و حفاظ بزرگ کشورمان توصیه می‌کنند حفاظ قرآن خود را در مسابقات نشان دهند و اگر بتوانند کلاس برگزار کنند و آموزش حفظ را به دیگران شروع کنند.

وی اظهار کرد: حفاظ قرآن اگر در این فضاهایی عمومی قرآنی حضور نیابند نمی‌توانند انتظار داشته باشند در جامعه دیده شوند، چنانکه ما در محافل و جلساتی که در خرمشهر برگزار می‌کنیم، گاهی از حفاظ دعوت می‌کنیم، اما به دلایل مختلف حضور پیدا نمی‌کنند. حضور در جلسات قرآن سطح شهر برای حفاظ اهمیت دارد تا در قدم بعد بتوان از توانایی و ظرفیت آنها استفاده کرد. همچنین حفاظ قرآن مسلطی در سطح شهر می‌شناسم که در مسابقات خبری از آنها نیست، در حالیکه مسابقات برای حفاظ قرآن، پلی است که می‌تواند آنها را به محافل قرآنی بشناساند.

این حافظ قرآن افزود: نکته دیگر این است که برگزار کنندگان محافل قرآن متوجه این نکته باشند که از حضور حفاظ قرآن استفاده کنند و در کنار قاریان، از حافظان قرآن نیز دعوت کنند. این فرهنگ در خوزستان هنوز کم رنگ است. در برخی شهرهای دیگر، حفاظ جایگاه خوبی در محافل دارند.

محمودیانی ادامه داد: تلاوت حافظان در محافل قرآن برای برخی از مخاطبان ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی به حفظ قرآن کریم می‌شود. اگر حفاظ قرآن متوجه اثرگذاری حضور خود در محافل بشوند، روحیه و انگیزه خوبی پیدا می‌کنند.

وی که در سال 94 و طی دوره یک ساله حفظ موفق شده است حافظ کل شود، افزود: با توجه به فعالیتم در مدارس تلاش می‌کنم در مدارس استعدادیابی کنم و بچه‌های مستعد را در مسیر حفظ قرآن قرار دهم. مدارس ظرفیت بالایی برای کار کردن در این زمینه دارند.

انتهای پیام
captcha