کرخه غنی از استعدادهای قرآنی است
کد خبر: 4109406
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
حافظان قرآن و افق پیش‌رو/ ۱۰

کرخه غنی از استعدادهای قرآنی است

مدیر مؤسسه قرآن «ریحانةالنبی زکیه» با بیان اینکه کرخه یک شهرستان حافظ‌خیز است، گفت: این شهرستان غنی از استعداد قرآنی است و نیاز به نیروهای غیربومی ندارد.

حافظان قرآن

عبدالله خسرجی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت «ریحانةالنبی زکیه» شهرستان کرخه و حافظ کل قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره بهره‌مندی از ظرفیت حافظان قرآن کریم گفت:  از ابتدای تأسیس این مؤسسه قرآنی 40 نفر موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند اما در هیچ جایی از ظرفیت آنها استفاده نشده است و توان مؤسسه برای بهره‌مندی نیز محدود است.

وی اظهار کرد: در شهرستان شوش ۹۲ روستا داریم، چرا از ظرفیت این حفاظ قرآن برای اجرای فعالیت‌های قرآنی در روستاها استفاده نمی‌شود؟ دهیاران از این موضوع استقبال کرده‌اند، اما فرمانداری در این زمینه اقدامی نکرده است، درحالیکه هزینه این کار زیاد نیست. آموزش و پرورش در کارگاه‌هایی که برگزار می‌کند و شهرداری‌ها نیز در فعالیت‌های قرآنی خود می‌توانند از این ظرفیت استفاده بکنند.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت ریحانةالنبی زکیه گفت: از خرداد سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم و از آن موقع تاکنون ۴۰ حافظ در این مؤسسه تربیت شدند و حدود ۳۰ نفر نیز حافظ اجزاء هستند. در منطقه ما افراد اشتیاق بسیاری به حفظ قرآن دارند. شهرستان کرخه یک منطقه حافظ‌خیز است. استعدادهای بسیاری در روستاها وجود دارند که قدرت حفظ آنها فوق‌العاده است، اما یک مؤسسه به تنهایی توان محدودی دارد.

خسرجی ادامه داد: در سال ۹۷ دوازده مربی آقا و خانم از این مؤسسه دوره تربیت مربی قرآن را در قم گذراندند و در حال حاضر آماده آموزش هستند، اما نیاز است که زمینه حضور این مربیان در روستاهای شهرستان فراهم شود.

این مدرس قرآن با بیان اینکه کرخه به تازگی شهرستان شده است، اظهار کرد: تاکنون ۴۰ درصد دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان مستقر شده‌اند و ۶۰ درصد دیگر نیز مانده است. می‌توان از ظرفیت حفاظ قرآن شهرستان در مجموعه‌های فرهنگی آن استفاده کرد. کرخه غنی از استعداد است و نیاز به نیروهای غیربومی ندارند.

وی در پایان گفت: مؤسسه قرآنی ما از ابتدا کلاس‌های حفظ تخصصی قرآن برگزار کرده است. کرونا و پس از آن اتفاقاتی که اخیراً در کشور روی داد از نظر اقتصادی به فعالیت‌های قرآنی ضربه زده است. در حال حاضر ۱۵ قرآن‌آموز داریم که موفق به حفظ اجزای مختلف قرآن شده‌اند و در کنار آن پیش‌دبستانی قرآنی نیز در این مؤسسه فعال است که ۸۰ کودک و خردسال در آن آموزش می‌بینند.

 

انتهای پیام
captcha