تشکیل شورای راهبری و اندیشه‌ورز مرکز قرآن در وزارت نیرو + صوت
کد خبر: 4101332
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
رئیس مرکز قرآن وزارت نیرو خبر داد:

تشکیل شورای راهبری و اندیشه‌ورز مرکز قرآن در وزارت نیرو + صوت

رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو از جذب نخبگان قرآنی، راه‌اندازی کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن با شعار سبک زندگی قرآنی و تشکیل کانون‌های قرآن در تمامی مراکز وابسته به وزارت نیرو خبر داد و گفت: به زودی شورای راهبری و اندیشه‌ورز مرکز قرآن این وزارتخانه راه‌اندازی می‌شود.

جذب نبخگان قرآنی و تشکیل شورای راهبری و اندیشه‌ورز مرکز قرآن در وزارت نیرومهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های آینده این مرکز در جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی در وزارت نیرو، گفت: در ذیل شورای فرهنگی وزارت نیرو، مرکز قرآنی تعریف شده و دستورالعمل توسعه فعالیت‌های قرآنی، تیرماه سال جاری از سوی معاون وزیر و رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو به شرکت‌ها و مجموعه‌های این وزارتخانه در صنعت آب و برق کشور ابلاغ شده است.

رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو افزود: بر اساس این دستورالعمل در هر مرکز وابسته به وزارت نیرو بایستی یک کانون قرآن تشکیل شود. شاید یکی از دلایل مهم استقبال حدود هفت هزار نفری از مسابقات وزارت نیرو نیز همین بسترسازی، شوق‌آفرینی و فضا‌سازی بود که با تشکیل مرکز قرآن و کانو‌ن‌های قرآنی شکل گرفت.

کاروان قرآنی انقلاب در وزارت نیرو

قبادی در خصوص برنامه‌های آینده این مرکز گفت: برنامه‌های آینده ما در مرکز قرآن وزارت نیرو، راه‌اندازی شورای راهبری و اندیشه‌ورز مرکز قرآن با حضور جمعی از استادان قرآنی کشور است. همچنین امسال کاروان قرآنی انقلاب را به صورت جداگانه در وزارت نیرو داریم و با همراهی استاد احمد ابوالقاسمی، مسئول طرح کاروان قرآنی انقلاب قرار است در نیرو‌گاه‌ها و سد‌های مهم وزارت نیرو این کاروان سفر کند و در آنجا دستاورد‌های وزارت نیرو در انقلاب اسلامی مطرح شود تا بزرگان قرآنی کشور، جامعه قرآنی و مردم عزیز کشور در جریان این دستاورد‌ها قرار گیرند.

راه‌اندازی کرسی‌های تلاوت با شعار سبک زندگی

وی اظهار کرد: برنامه بعدی ما راه‌اندازی کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن با شعار سبک زندگی قرآنی است. محور این برنامه‌ها سبک زندگی قرآنی خواهد بود که به زودی آغاز خواهد شد. البته از قبل هم این فعالیت‌ها انجام شده است و در حال حاضر در ۹۰۰ مرکز وابسته به وزارت نیرو اقامه نماز داریم که در بخش زیادی از این مراکز به صورت روزانه برنامه تلاوت قرآن انجام می‌شود.

ارتقای نخبگان قرآنی در وزارت نیرو

رئیس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو با اشاره به طرح جذب و ارتقای نخبگان قرآنی در وزارت نیرو گفت: این طرح در دستور کار قرار داده‌ است و بر اساس آن نخبگان قرآنی شاغل در وزارت نیرو ترفیع پیدا خواهند کرد و در آینده موضوع جذب نخبگان قرآنی را مطرح خواهیم کرد. در این موضوع آماده پذیریش نقطه نظرات استادان قرآنی هستیم تا ایده‌های خودشان را برای ما ارسال کنند.

وی ادامه داد: در این خصوص جلساتی را با شورای عالی قرآن، ریاست مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و ریاست محترم مرکز قرآنی دانشگاهیان کشور داشتم و از آن‌ها درخواست کردم نظرات و ایده‌هایشان را جمع‌بندی کنند تا در قالب تفاهم‌نامه‌ای کلیات این طرح را به وجود بیاوریم و در آینده عملیاتی کنیم. در مجموع هم‌افزایی با دستگا‌های قرآنی کشور یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های آینده ما خواهد بود.

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha