برگزاری مسابقات قرآن در مساجد پیامدهای مطلوبی دارد
کد خبر: 4103281
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی / ۲۳

برگزاری مسابقات قرآن در مساجد پیامدهای مطلوبی دارد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان فارس یکی از راهکارهای مؤثر در تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی را برگزاری مسابقات قرآنی ساده در مساجد دانست و گفت: محور این مسابقات می‌تواند حفظ 10 آیه موضوعی و کاربردی قرآن در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدیحجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به راهکارهای مؤثر در تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: قرآن دارای جذابیت و تنوع است و اساس آن، داستان قصه و حکایت‌هایی بسیار شیرین است که از همین حکایت‌ها می‌توان برای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی بهره برد.

وی با اشاره به اینکه باید مدل قرآنی را در مساجد پیاده کنیم، افزود: امامان جماعت می‌توانند با ایجاد محافلی که حکایات شیرین و قصص قرآنی در آن‌ها نقل می‌شود مساجد را به پایگاه‌های قرآنی تبدیل کنند.

امیدی با تأکید بر اینکه باید از خود قرآن برای ترویج فرهنگ قرآنی بهره بگیریم، اظهار کرد: در مناسبت‌های مختلف می‌توانیم اهالی محلات را برای حضور در مساجد تشویق کنیم؛ به عنوان مثال از برخی از پزشکان، دانش‌آموزان، اعضای بسیج و ... دعوت کنیم و از آن‌ها با اهدای جوایزی تقدیر کنیم، به این ترتیب اقدام تشویقی مطلوبی برای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی به انجام می‌رسد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان فارس با تأکید بر اینکه قرآن رویکرد تشویقی دارد، گفت: بهشت و نعمات تشویقاتی هستند که از آن در آیات قرآن یاد می‌شود و با دعوت از اقشار، اصناف و مشاغل مختلف به مساجد می‌توانیم با الهام گرفتن از قرآن به تشویق این افراد بپردازیم و آن‌ها را برای حضور بیشتر در مساجد تشویق کنیم.

وی تأکید کرد: 40 خانه از 4 طرف یک مسجد، همسایه مساجد به شمار می‌روند و هر یک از این همسایگان در مشاغلی قشری مشغول به فعالیت هستند که می‌توان آن‌ها را با برنامه‌های متنوع و مؤثر با حضور در مساجد به انس با قرآن کریم تشویق کرد.

امیدی یکی از راهکارهای مؤثر در تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی را برگزاری مسابقات قرآنی ساده در مساجد دانست و گفت: به عنوان مثال محور این مسابقات می‌تواند حفظ 10 آیه موضوعی و کاربردی قرآن در نظر گرفته شود.

وی برگزاری مسابقات قرآنی جذاب و راحت را فرصتی موثر برای حضور تمامی رده‌های سنی محله‌ها در مساجد دانست و گفت: داور این مسابقات محلی هم می‌تواند از اهالی مسجد که در حوزه قرآنی فعال هستند، تعیین شود و این اقدام هم به مسجد رونق بیشتری در خصوص توسعه فعالیت‌های قرآنی می‌دهد و مساجد می‌توانند بدین ترتیب به عنوان پایگاه قرآنی به شناسایی استعدادهای قرآنی در محله‌های خود بپردازند و این کار انگیزه خوبی برای برپایی محافل انس با قرآن کریم در مساجد ایجاد می‌کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha