نیازمند روحیه جهادی برای بهبود وضعیت مدارس هستیم
کد خبر: 4113197
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴

نیازمند روحیه جهادی برای بهبود وضعیت مدارس هستیم

استاندار خوزستان با بیان اینکه برای بهبود وضعیت مدارس در استان نیازمند روحیه جهادی هستیم، گفت: راه‌های میانبر و معجزه همدلی را باید به میان بیاوریم تا رتبه‌ آموزش و پرورش استان خوزستان در سطح کشور ارتقا یابد؛ زیرا رشد استان در گرو پیشرفت آموزش و پرورش است.

علی اکبر حسینیبه گزارش ایکنا از خوزستان، علی اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که امروز ۱۸ دی‌ماه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانش‌آموز در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: نخستین شهدا در جنگ تحمیلی و دفاع از حرم حضرت زینب(س)، فرهنگیان بودند که نشان می‌دهد ظرفیت انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش، فرهنگیان و دانش‌آموزان موج می‌زند.

وی افزود: امام راحل(ره) که فرمودند «معلمی شغل انبیاست»؛ به دلیل سابقه فرهنگی هم درد را در این حوزه می‌دانم و هم درمان را و به تمام پیچ و خم کار آگاه هستم و خود را از معلمان جدا نمی‌دانم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مثلث ارتباط مدیر، معلم و دانش‌آموز بر پیکره آموزش و پرورش تبیین شود، گفت: نقش مدیر و نهادهای فرهنگی حاضر در مدارس در این ارتباط بسیار حائز اهمیت است.

حسینی‌محراب با اشاره به نقش حیاتی معلمان در تربیت دانش‌آموزان افزود: وجود یک معلم خوب می‌تواند مسیر و دیدگاه دانش‌آموز را به سمت و سوی کلاس‌های درس تغییر دهد، البته عکس این موضوع نیز وجود دارد. معلمان نقش اساسی در تربیت دانش‌آموزان دارند و در برخی از موارد از پدر و مادر نیز تأثیرگذارتر هستند.

وی افزود: همه معلمان ما در تراز انقلاب اسلامی هستند و دانش‌آموزی که تربیت می‌کنند نیز باید در تراز انقلاب اسلامی باشد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برای بهبود وضعیت مدارس در استان نیازمند روحیه جهادی هستیم، گفت: راه‌های میانبر و معجزه همدلی را باید به میان بیاوریم تا رتبه‌ آموزش و پرورش استان در سطح کشور ارتقا یابد زیرا رشد استان در گرو پیشرفت آموزش و پرورش است.

وی در پایان عنوان کرد: بدون داشتن برنامه فرهنگی و اجتماعی در اقتصاد موفق نخواهیم شد. سه حلقه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به همراه هم می‌توانند چهره استان را تغییر دهند.

انتهای پیام
captcha