تلاش برای تحریم خرمای اسرائیلی در ماه رمضان
کد خبر: 4124506
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

تلاش برای تحریم خرمای اسرائیلی در ماه رمضان

گروه حامی فلسطینیان در لندن تلاش کرده که محصولات صادر شده از سرزمین‌های اشغالی در ماه رمضان به همت مسلمانان بریتانیا تحریم شود.

به گزارش ایکنا به نقل از News Track Live، این گروه که دوستان الاقصی (FOA) نام دارد و در بریتانیا مستقر است، اعلام کرده که مسلمانان برای جلوگیری از افطار روزه خود با طعم آپارتاید، برچسب میوه‌ها را با دقت ببينند و از مصرف خرماهای اسرائیلی در ماه رمضان خودداری کنند.

به گفته شامیول جواردر(Shamiul Joarder)، از اعضای گروه دوستان الاقصی با انتخاب نکردن خرمای اسرائیلی در ماه رمضان امسال، جامعه مسلمانان می‌توانند پیامی واضح و قدرتمند در محکومیت اشغال غیرقانونی و آپارتاید در فلسطین به اسرائیل ارسال کنند.

بر اساس بیانیه FOA، فلسطین اشغالی بزرگترین تولید کننده خرمای مجول در جهان است و بیشتر این خرما به اروپا صادر و هم در سوپرمارکت‌های بزرگ و هم در مغازه‌های کوچک فروخته می‌شود.

طبق گزارش FOA، پنجاه درصد خرمای سرزمین‌های اشغالی به اروپا صادر می‌شود، بیشتر آن توسط بریتانیا، هلند، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا وارد می‌شود. بیش از 3000 تن خرما به ارزش تقریبی 7.5 میلیون پوند (8.9 میلیون دلار) توسط بریتانیا از فلسطین اشغالی در سال 2020 وارد شد.

در این بیانیه همچنین آمده است که در سال جاری تاکنون حداقل 62 فلسطینی از جمله 13 کودک توسط رژیم اسرائیل کشته شده‌اند که برابر با کشته شدن یک کودک در هر پنج روز است.

در ادامه این بیانیه آمده است: رژیم اسرائیل متعهد شده است که شهرک‌های غیرقانونی را به میزان قابل توجهی گسترش دهد و در عین حال تخریب خانه‌ها را با سرعتی نگران‌کننده افزایش دهد.

FOA تأکید کرد که علی‌رغم اینکه سازمان عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده‌اند که اسرائیل در جنایت آپارتاید مجرم است، کشورهای اروپایی در تحریم اسرائیل و رعایت قوانین بین‌المللی کوتاهی کرده‌اند.

به گفته جواردر، زمان آن فرا رسیده است که تعهد خود را به بایکوت اسرائیل در ماه رمضان تأیید کنیم. ما هرگز نباید فراموش کنیم که به عنوان یک جامعه چقدر قوی هستیم و به راحتی می‌توانیم با بازگرداندن خرمای اسرائیلی به قفسه، دیگران را تحت تأثیر قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha