طرح بیمارستان‌های برادفورد برای کادر روزه‌دار در ماه رمضان
کد خبر: 4125260
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

طرح بیمارستان‌های برادفورد برای کادر روزه‌دار در ماه رمضان

کارکنان مسلمان در بیمارستان‌های برادفورد درحالی به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند که محل کار آن‌ها با ارائه طرحی ابتکاری در محیطی توأم با آرامش از ایشان حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از The Telegraph and Argus، بیمارستان‌های آموزشی NHS (نظام ملی سلامت بریتانیا) برادفورد از پروژه منحصربه‌فرد خود رونمایی کرده که برای تثبیت موقعیت خود به‌عنوان کارفرمای دوست‌دار رمضان طراحی شده است.

این ایده از تیم مراقبت معنوی این بیمارستان الهام  گرفته شده و هدف آن توانمندسازی مدیران بیمارستان در مورد ماه رمضان است تا اطمینان حاصل شود که نیازهای دینی افراد در کنار ارائه خدمات مستمر ارائه می‌شود.

در سال‌های گذشته این بیمارستان بسته‌های غذایی فوری را به منظور افطار بین کارکنان روزه‌دار توزیع می‌کرد تا به آنها اجازه دهد روزه خود را در بخش‌ خود در بیمارستان افطار کنند و امسال این ابتکار بسته‌های نماز را هم شامل می‌شود.

این بسته‌ها به کارکنان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به ترک بخش خود، سریع بتوانند در محل خود نماز خوانده و به خدمات و مراقبت از بیماران ادامه دهند.

خیریه بیمارستان‌های برادفورد این بسته‌های مربوط به ماه رمضان را تأمین مالی کرده است که حاوی یک برگه مشاوره برای مدیران در مورد نحوه حمایت از ماه مبارک رمضان در بخش‌های خود، یک جانماز، قبله‌نما و دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه استفاده از آن است.

ماه مبارک رمضان در بریتانیا امسال از عصر روز چهارشنبه 22 مارس (2 فروردین) آغاز و تا روز جمعه 21 آوریل (1 اردیبهشت) ادامه دارد.

روبینا یاسین، روحانی مسلمان اهل برادفورد گفت: رمضان ماه مقدس و مهمی در تقویم اسلامی است و با توجه به اینکه 21 درصد از کارکنان این مرکز خود را مسلمان توصیف می‌کنند، ما مشتاقیم که رویکردی فعال و فراگیر داشته باشیم. تجربه طرح امسال روابط کاری خوب را ترویج می‌کند و درک بهتری با همکاران غیرمسلمان ایجاد می‌کند. کسانی هستند که اغلب می‌خواهند از همکاران مسلمان خود حمایت کنند اما مطمئن نیستند که چگونه این کار را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha