از بازداشت رهبران حماس و جهاد اسلامی تا از سرگیری تعرض به مسجدالاقصی
کد خبر: 4159163
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
با تحولات فلسطین

از بازداشت رهبران حماس و جهاد اسلامی تا از سرگیری تعرض به مسجدالاقصی

منابع محلی از بازداشت گسترده فلسطینیان و دو رهبر حماس و جهاد اسلامی در حملات بامداد امروز نظامیان اشغالگر اسرائیلی به کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در این حملات نزدیک به 20 فلسطینی بازداشت شده است.
این منابع تأکید کردند که نظامیان صهیونیست دو نفر از رهبران حماس و جهاد اسلامی را هم در شهرک جبع در مجاورت جنین به اسارت گرفتند.
این دو رهبر فلسطینی که نامشان اعلام نشده است، از مدت‌ها پیش تحت تعقیب سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان هم بودند.
طبق آمارهای نهادهای حقوقی فلسطینی، رژیم صهیونیستی در نیمه نخست سال جاری 3866 مرتبه اقدام به بازداشت فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی کرده است. 568 نفر از بازداشت‌شدگان کودک و 72 نفر هم زن بودند.

اقدام جدید بن غفیر علیه اسرای فلسطینی

ایتمار بن غفیر وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تصمیم جنایتکارانه‌ دیگری در رابطه با اسرای فلسطینی اتخاذ کرده است.

منابع عبری زبان اعلام کردند که بن غفیر قانون «بازداشت موقت فلسطینیان» را تعدیل کرده و بر این اساس، آزادی زودهنگام اسرای تحت بازداشت موقت ملغی شده است.
این اقدام بن غفیر در راستای سیاست‌های جنایتکارانه او علیه اسرای فلسطینی و اعمال فشارهای بیشتر بر اسرا انجام گرفته است.
او قبلا نیز تصمیماتی جنایتکارانه در مورد اسرا اتخاذ کرده بود، از جمله ممانعت از وجود نانوایی در زندان‌ها، کاهش دسترسی اسرا به آب و لغو معاینات دندانپزشکی رایگان برای آن‌ها.
این در شرایطی است که رژیم صهیونیستی سیاست بازداشت موقت فلسطینیان را به طرز قابل ملاحظه‌ای شدت بخشیده است.
طبق آخرین آمارها در این زمینه، هم اکنون شمار اسرای فلسطینی تحت بازداشت موقت در زندان‌های اسرائیلی به 1132 نفر از جمله 18 کودک و 3 زن رسیده است. 

واکنش وزارت اسرای فلسطین به حکم جائرانه بن غفیر

وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین در غزه تأکید کرد که حکم جائرانه ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در رابطه با لغو آزادی زودهنگام اسرای تحت بازداشت موقت، جنایتی دیگر و تلاشی نافرجام برای تضعیف عزم و اراده اسرای فلسطینی است که در ادامه اقدامات جنایتکارانه و تندروانه دولت راست گرای اسرائیلی علیه اسرا انجام می گیرد.

این وزارتخانه امروز یکشنبه در بیانیه ای تاکید کرد که این حکم در مرحله نخست اسرای بیمار فلسطینی را هدف قرار گرفته که آزادی زودهنگام از زندان‌های دشمن حق مسلم و طبیعی آنان است و این یعنی چراغ سبز بن غفیر جنایتکار برای اعدام تدریجی و مخفیانه این دسته از اسرا.
وزارتخانه مذکور نسبت به ادامه تصمیمات و احکام جائرانه دولت تندرو رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی با هدف اعمال فشار هرچه بیشتر بر آنان شدیدا هشدار داد و تأکید کرد که این تجاوزات پیامدهای خطرناکی به دنبال داشته و اوضاع در داخل زندان‌ها را به سمت تنش و التهاب بیشتر سوق می‌دهد.

تعرض ده‌ها صهیونیست به قبله نخست مسلمانان

شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی صبح امروز یکشنبه مجددا تعرض به مسجدالاقصی را از سرگرفتند.
اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که ده‌ها شهرک نشین یهودی از ساعات اولیه صبح تحت حمایت نیروهای امنیتی اسرائیلی از سمت باب المغاربه به مسجد‌الاقصی تعرض کردند.
شهرک‌نشینان پس از تعرض به مسجد‌الاقصی به شیوه‌ای تحریک آمیز در محوطه‌های آن اقدام به قدم‌زنی کرده و مناسک تلمودی را در داخل این مسجد انجام دادند.
نیروهای امنیتی اسرائیلی از صبح امروز برای تأمین امنیت شهرک‌نشینان در محوطه‌های مسجدالاقصی و مقابل دروازه‌های آن مستقر شدند.
در همین حال، پلیس رژیم صهیونیستی همچنان برای ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد‌الاقصی محدودیت و مزاحمت ایجاد می‌کند.
طی روزهای اخیر هزاران شهرک‌نشین اشغالگر با همراهی شماری از وزرای اسرائیلی از جمله ایتمار بن غفیر وزیر تندرو اسرائیلی به بهانه سالروز تخریب معبد کذایی یهود به مسجد‌الاقصی تعرض کردند.
تعرض بن غفیر و دیگر اعضای کنست واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت و با محکومیت گسترده در سطح عربی و بین‌المللی همراه بود.

تخریب روستای العراقیب برای 219امین بار متوالی

رژیم اشغالگر صهیونیستی برای 219امین بار متوالی روستای العراقیب را تخریب کرد.
منابع محلی اعلام کردند که نظامیان اشغالگر صهیونیست با همراهی چند دستگاه لودر وارد روستای العراقیب در صحرای النقب شده و چادرها و خانه‌های فلسطینیان را تخریب کردند.
22 خانواده فلسطینی در روستای العراقیب سکونت دارند.
عزیز الطوری عضو کمیته محلی دفاع از العراقیب تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست به رغم گرمای شدید هوا خانه‌های فلسطینیان را در این روستا تخریب کرده و آنان را آواره و بی سرپناه کردند.
رژیم صهیونیستی اولین بار این روستا را در جولای 2010 تخریب کرد.
ساکنان این روستا هر بار که دشمن صهیونیستی خانه‌هایشان را تخریب می‌کند، آن را بازسازی می‌کنند و تحت هیچ شرایطی حاضر به ترک این منطقه نیستند.

تجاوزات صهیونیستی علیه مسیحیان و مقدساتشان متوقف شود

کلیساهای کاتولیک مسیحی از رژیم صهیونیستی خواستند تا به ظلم و ستم علیه مسیحیان و تعدی به مقدسات آنان پایان بخشد. 
شورای رؤسای کلیساهای کاتولیک دراراضی مقدس با اشاره به تشدید تجاوزات اشغالگران صهیونیست طی چند ماه گذشته و سرکوب چهره‌های دینی مسیحی و مقدسات مسیحی در حیفا و قدس، تأکید کرد که این تجاوزات عبارتند از آب دهن انداختن به سوی روحانیون مسیحی، ناسزا گویی به آنان، ضرب و شتم این افراد و تخریب مقدساتشان.
شورای مذکور تصریح کرد: مسیحیان از بی توجهی و بی اعتنایی مقامات و مراجع اسرائیلی نسبت به این تجاوزات و تعرضات به شدت عصبانی هستند.

انتهای پیام
captcha