حضور خانواده قرآنی سومالیایی در مسابقات قرآن عربستان
کد خبر: 4166053
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

حضور خانواده قرآنی سومالیایی در مسابقات قرآن عربستان

عبدالرحمن شیخو، متسابق سومالیایی‌تبار مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان از خانواده‌ای با دوازده برادر دیگر که همگی حافظان قرآن بوده و سه تن از آنها نیز در دوره‌های پیشین این مسابقات شرکت داشته‌اند حضور دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از سبق، عبدالرحمن حسن شیخو سومالیایی‌تبار و دارای تابعیت فنلاندی از خانواده‌ای قرآنی در چهل و سومین دوره از مسابقات حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن کریم شرکت کرده است.

حسن شیخو پدر وی مبلغ اسلامی و معلم قرآن است. وی دوازده برادر دیگر نیز دارد که همه آنها نیز حافظ قرآن کریم هستند و تاکنون سه نفر از آنها در دوره‌های پیشین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عربستان شرکت کرده‌اند و وی چهارمین عضو خانواده است که در چهل و سومین دوره این مسابقات شرکت کرده است.

به گفته عبدالرحمن شیخو که اکنون تابعیت فنلاند دارد، او حفظ قرآن کریم را در چهار سالگی آغاز کرده و در ۱۰ سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است و پدر و مادر او نیز همواره در این راه پشتیبان و کمک او بوده‌اند.

حسن شیخو پدر این متسابق نیز ضمن آرزوی موفقیت او در این دوره از مسابقات، از تمایل خود برای تحصیل فرزند خود در زمینه شریعت و کار او در حوزه تبلیغ اسلام سخن گفته است.

او همچنین از مقامات عربستان به دلیل برگزاری هرچه بهتر این مسابقات، تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha