اعزام خانواده‌های قرآنی مصر به زیارت عمره
کد خبر: 4178527
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

اعزام خانواده‌های قرآنی مصر به زیارت عمره

وزارت اوقاف مصر به منظور تقدیر از برگزیدگان مسابقات خانواده قرآنی مصر، شماری از آنها را به عمره مفرده اعزام کرد.

اعزام خانواده‌های قرآنی مصر به زیارت عمره

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، وزارت اوقاف مصر به منظور تقدیر از برگزیدگان مسابقات خانواده قرآنی مصر، 30 تن از این حافظان را به همراه خانواده‌های خود به سفر عمره اعزام کرد.

این حافظان که اهل استان وادی الجدید در جنوب مصر هستند با همکاری استاندار این استان به مراسم عمره مشرف شده‌اند.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر نیز در جریان بازدید از این استان از برگزیدگان مسابقات خانواده‌های قرآنی تجلیل و به منظور قدردانی از آنها کمک‌هزینه‌های سفر عمره را به آنها تقدیم کرد.

این مسابقات که در سطح ملی در مصر برگزار شد، در بخش اول شامل حضور تمامی داوطلبان از هر سنی و با هر سطحی بود که برای شرکت در آن هیچ‌گونه مدرک خاصی برای حفظ قرآن کریم لازم نبود. بخش دوم که بخش اصلی این مسابقه بود به خانواده‌های قرآنی اختصاص داشت و حضور پدر، مادر و فرزندان یک خانواده به شرط آنکه تعداد افراد کمتر از سه نفر نباشد و حافظ کل قرآن باشند، شرط‌ اصلی این مسابقات بود، مشروط بر اینکه دانش قرآنی حافظان از نظر حفظ و تجوید از سوی کمیته‌ای منتخب از سوی وزارت اوقاف مصر تأیید شود.

خانواده قرآنی یکی از مهم‌ترین بخش‌های مسابقات قرآن در مصر است و حضور گسترده داوطلبان در این بخش حاکی از رونق و اهمیت حفظ قرآن در نزد جامعه مصر به ویژه خانواده‌ها است. بخش عمده حافظان و قاریان ارشد مصر نیز در خانواده‌هایی قرآنی پرورش یافته‌اند.

انتهای پیام
captcha