جمهوری اسلامی ایران باب انتخابات واقعی را باز کرد
کد خبر: 4202483
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
آیت‌الله اعرافی در دیدار جمعی از علمای اهل سنت مطرح کرد

جمهوری اسلامی ایران باب انتخابات واقعی را باز کرد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ضمن تاکید بر لزوم فضای رقابتی در انتخابات گفت: انتخابات حق همه است. جمهوری اسلامی باب انتخابات واقعی را باز کرد و بساط بی‌منطق وراثت در حکومت و پادشاهی را برچید. میراث گران‌سنگ انقلاب اسلامی، صندوق رای است که باید از آن صیانت کنیم.

علیرضا اعرافیبه گزارش ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی؛ مدیر حوزه‌های علمیه با جمعی از علمای اهل سنت دیدار و هم‌اندیشی کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تشکر از حضور علمای اهل سنت و با اشاره به تاریخ و هویت اسلامی ایران گفت: این‌گونه جلسات، نمادی از فرهنگ و روح هم‌گرایی در تاریخ ایران است. ایران هم از اسلام استقبال کرد و هم با شتاب سرآمد و پیشگام شد. در هر دو جریان شیعه و سنی بزرگانی به وجود آمدند که عالم علم و دانش بودند و شعبات آن را در اسلام استوار و روشن ساختند.
آیت‌الله اعرافی با یادآوری گنجینه بی‌پایان ادب فارسی افزود: در زمینه زبان و ادبیات عربی و علوم دینی و اسلامی، چه شیعی و چه سنی، باز نقش ایرانیان پررنگ است و همان نقش استوارکننده داشته‌اند و بسیاری از کتب مشهور و مهم اهل سنت را هم ایرانیان نوشته و تالیف کرده‌اند. تعامل و هم‌گرایی ملت ایران شکوهمند و درخشان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاریخ ایران را مایه افتخار دانست گفت: ایران و اسلام را نباید دوگانه و متناقض دید و الحمدلله جمهوری اسلامی این متناقض‌نما را حل کرد و ثابت کردیم که ایرانی و مسلمان هستیم. هر نهضتی که به نحوی این دو را در برابر هم دیده‌اند، به سرانجام نرسیده و موفق نبوده‌اند. انقلاب اسلامی، اما از شان هویت ایرانی نمی‌کاهد و اسلام و ایران هم‌پای هم هستند.
آیت‌الله اعرافی در ادامه با اشاره به فراگیری انقلاب در بسیاری از نقاط دور و نزدیک جهان گفت: یکی دیگر از کار‌های انقلاب اسلامی این است که نشان داد اسلام و مذهب در برابر هم نیستند. من در هیچ جا و هیچ زمان و سخنرانی‌ای اهل سنت را حتی با کوچک‌ترین طعن و کنایه‌ای یاد نکرده‌ام. ضمن این که تقیه نکرده‌ام و خود را همیشه روحانی شیعه و پایبند معارف اهل‌بیت دانسته‌ام، ولی اهل سنت را پاس و گرامی داشته‌ام.

رییس هیئت امنای جامعه‌ المصطفی در ادامه افزود: پایه و مبانی اسلام را موجب وحدت و اتحاد و همدلی می‌دانم و در نگاه امام هم هیچ‌گونه تناقض غیرقابل جمعی میان شیعه و سنی دیده نمی‌شود. در جامعه‌ المصطفی هم کوشیده‌ایم اهل تسنن هم آموزش داشته باشند و از این طریق شیعه و سنی با هم آشنا شوند و از هم بهره ببرند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تاکید بر همدلی و اتحاد گفت: ما در فقه و تاریخ و مبانی، کم نقاط مشترک و اتصال نداریم و راه پیشرفت ایران و انقلاب، حکمرانی جامع میان مذاهب اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با ابراز تاسف از فجایع انسانی غزه گفت: همه ما قلبمان با این مردم می‌تپد و دلمان آتش می‌گیرد برای مظلومیتشان. در برابر اسراییل و مسائل انسانی و اسلامی هم هرگز شیعه و سنی مطرح نیست. همه دنیا به دلیل همین مسایل برای ایران ارزش قائلند.
اعرافی در پایان ضمن تاکید بر لزوم فضای رقابتی در انتخابات گفت: انتخابات حق همه است. جمهوری اسلامی باب انتخابات واقعی را باز کرد و بساط بی‌منطق وراثت در حکومت و پادشاهی را برچید. میراث گران‌سنگ انقلاب اسلامی، صندوق رای است که باید از آن صیانت کنیم و با افزایش مشارکت مردمی، به اقتدار و امنیت ایران و اسلام بیفزاییم و اگر اعتراض یا حرفی هم داریم از این طریق بزنیم و تغییر ایجاد کنیم. بسیاری از مشکلات و دل‌خوری‌ها وجود دارد، ولی راه‌حل آن‌ها گفت‌وگو، شنیدن صدای مردم و پذیرش و چاره‌اندیشی برای آن‌ها است.

انتهای پیام
captcha