گذری بر عملکرد یکساله اتحادیه قرآنی سیستان و بلوچستان + عکس
کد خبر: 4127929
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

گذری بر عملکرد یکساله اتحادیه قرآنی سیستان و بلوچستان + عکس

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان به ارائه گزارشی از عملکرد و اهم فعالیت‌های اتحادیه قرآنی منطقه محروم جنوب شرق کشور پرداخت.

گزارشی از اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستانسیدمهدی پورموسوی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به گزارشی از عملکرد اتحادیه طی امسال، گفت: مشارکت در اجرای برنامه جزءخوانی قرآن در مسجد جامع زاهدان همراه با مسابقه و اهدای جوایز و برگزاری جشن رمضان در مسجد جامع رمضان در رمضان 1443 ه.ق از جمله برنامه‌های قابل ذکر است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دوره‌های سطوح مختلف روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم و تفسیر، حفظ موضوعی و ترتیبی و دوره تربیت معلم آموزشیاری قرآن و تربیت مربی قرآنی کودکان در سطح استان با همکاری اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اشاره کرد. 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به برگزاری ۱۴ محفل قرآنی با عنوان «بر بال فرشتگان» درب منازل شهدا با محوریت هر محله یک شهید، برپایی جلسات خانگی قرآن در محلات، برگزاری کرسی‌های تلاوت به مناسبت‌های مختلف در استان، اجرای برنامه قصه‌های قرآنی در مراکز قرآنی استان و اجرای طرح بازآموزی و ارتقای توانمندی ۶۰۰ مربی قرآن در منطقه سیستان و زاهدان اشاره کرد.

پورموسوی ضمن تأکید بر برگزاری دوره حفظ جز سی‌ام با 12 هزار قرآن‌آموز به مناسبت ایام دهه فجر با همکاری اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجمع خیرین قرآنی اصفهان گفت: برگزاری جشنواره‌های قرآنی در استان از جمله جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، حضور در جلسات دعوت شده از سوی دستگاه‌های مختلف کشور و استان، اعزام ۲۵ نفر از مربیان قرآن به کربلای معلی با همکاری مجمع خیرین قرآنی اصفهان از جمله اهم اقدامات انجام شده در سال 1401 بوده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی سیستان و بلوچستان به تأسیس و راه‌اندازی چندین مؤسسه و خانه قرآن در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری دوره‌های حفظ قرآن، مساعدت و همراهی با مؤسسات و خانه‌های قرآنی سطح استان، تجلیل از ۵۴ موسسه فعال، خانه‌ها و تشکل‌های قرآنی استان و برگزاری آزمون‌های اعطای مدرک حفظ قرآن در استان با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از دیگر برنامه‌های برپا شده است.

پورموسوی به برگزاری دوره بازآموزی مربیان و معلمان قرآنی توسط اتحادیه در اوایل زمستان 1401 اشاره کرد و گفت: این دوره نیز با حضور بیش از 40 نفر و با همکاری اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان طی بازه زمانی دو روزه برگزار شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha