راهیابی «علیرضا بیژنی» به مرحله نهایی مسابقات قرآن مالزی
کد خبر: 4155040
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹

راهیابی «علیرضا بیژنی» به مرحله نهایی مسابقات قرآن مالزی

نتایج مرحله مقدماتی شصت و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی اعلام شد که براساس آن نماینده کشورمان نیز در بین 22 قاری راه یافته به فینال این مسابقات حضور خواهد داشت.

راهیابی علیرضا بیژنی به مرحله نهایی مسابقات قرآن مالزی؛ اعلام جزئیات زمانی

به گزارش ایکنا، نتایج مرحله مقدماتی شصت و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور مالزی شب گذشته 23 تیرماه اعلام شد که براساس آن، در رشته قرائت تحقیق که نماینده کشورمان نیز در این رشته حضور دارد، 22 قاری از کشورهای مختلف به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند.

در بین راه‌یافتگان به مرحله نهایی این مسابقات نام علیرضا بیژنی، قاری شناخته شده کشورمان نیز به چشم می‌خورد. مرحله مقدماتی این مسابقات اواخر اردیبهشت‌ماه امسال به صورت مجازی برگزار شد.

همچنین زمان برگزاری مرحله نهایی این مسابقات دوم تا هفتم صفر مصادف با 28 مرداد تا دوم شهریورماه اعلام شده است. 

در حالی که انتظار می‌رفت با رایزنی‌های مسئولان وزارت ارشاد در دوره گذشته مسابقات مالزی، این دوره شاهد حضور نمایندگان کشورمان در دیگر رشته‌های این مسابقات باشیم اما همچون ادوار گذشته فقط در رشته قرائت تحقیق از نماینده ایران دعوت به عمل آمده است.

قاریان ایرانی بعد از کشور مالزی حائز بیشترین رتبه اول این مسابقات در شصت و دو دوره گذشته هستند. از جمله قاریان ایرانی حائز رتبه اول در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی می‌توان به مرحوم محمدتقی مروت، عباس سلیمی، علی و مسعود سیاح‌گرجی، عباس امام‌جمعه، منصور قصری‌زاده، احمد ابوالقاسمی، شهید منا محسن حاجی‌حسنی کارگر و ... اشاره کرد. 

آخرین قاری ایرانی که حائز رتبه نخست این مسابقات شده، حامد علیزاده در سال 1396 بود. قاریان ایرانی علاوه بر کسب چندین رتبه نخست، صاحب چندین رتبه دوم، سوم و چهارم در کهن‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن دنیا هستند. 

دوره گذشته این مسابقات مسعود نوری، به نمایندگی از کشورمان حضور یافت که در نهایت موفق به کسب رتبه‌ نشد. 

انتهای پیام
captcha