آخرین وضعیت نماینده کشورمان در مسابقات مالزی + ‌صوت
کد خبر: 4164162
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
امین پویا تشریح کرد:

آخرین وضعیت نماینده کشورمان در مسابقات مالزی + ‌صوت

استاد راهنمای نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی ضمن تشریح آخرین وضعیت علیرضا بیژنی و آمادگی او برای تلاوت تا ساعاتی دیگر، گفت: در این روزها متسابقان کشورهای دیگر که نوبت تلاوتشان است برای راهنمایی گرفتن و کمک به منظور ارائه تلاوت بهتر مراجعه می‌کنند، مراجعات به نحوی است که وقتی قاری ایرانی در صحنه حضور دارد در مرکز توجه است.

آخرین وضعیت نماینده کشورمان در مسابقات مالزی؛ قاری ایران در مرکز توجهات + ‌صوت

امین پویا، استاد راهنمای نماینده کشورمان در شصت و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آغاز مسابقات مالزی از سه روز قبل، گفت:‌ امروز روز چهارم این مسابقات است و در این روز شاهد اجرای نماینده کشورمان خواهیم بود. 

وی افزود: مرحله مقدماتی این مسابقات تیرماه سال جاری به صورت مجازی برگزار شد و 22 نفر از برگزیدگان به مرحله فینال راه پیدا کردند. این افراد هم‌اکنون در مالزی هستند. 

پویا تصریح کرد: علیرضا بیژنی، قاری خوب کشورمان به عنوان نماینده ایران در این مسابقات حضور دارد و خوشبختانه از نظر صوتی آماده است و در سلامت کامل به سر می‌برد و ان‌شاءالله امشب به اجرای برنامه خواهند پرداخت. 

استاد راهنمای نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی بیان کرد: طبق قرعه‌ای که امروز صبح برداشته شد، علیرضا بیژنی هفتمین نفری است که تلاوت خواهد کرد. برای ایشان آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم تلاوت خوبی داشته باشند.

کد

وی در مورد رقبای نماینده کشورمان در این مسابقات نیز بیان کرد: تا شب گذشته 9 نفر از آقایان تلاوت کردند که سطح قابل قبولی نداشتند و متوسط یا ضعیف بودند. به هر جهت سطح قاری ایران بسیار بالاتر از این افراد است.

پویا اظهار کرد: از بین شرکت‌کنندگانی که الان در مسابقات حاضرند سه یا چهار قاری هستند که پیش‌بینی می‌شود تلاوت خوبی داشته باشند. از بین این چهار نفر اطلاع دارم که دو نفر از آنها خوب تلاوت می‌کنند. یکی از آنها میرزا بن سلیمی، نماینده کشور مالزی است که در مسابقات روشندلان جهان اسلام حائز رتبه نخست شده است. یکی دیگر از قاریان شناخته شده محمدحسن حسن‌زاده است که به نمایندگی از کشور افغانستان در این مسابقات حضور یافته است.

وی با اشاره به اینکه از سایر قاریان اطلاع خاصی ندارم، بیان کرد: معمولاً در مسابقات بین‌المللی قرآن نماینده‌های کشورهای فیلیپین و اندونزی هم خوب تلاوت می‌کنند، بنابراین پیش‌بینی می‌شود از این دو کشور نیز قاریان خوبی اعزام شده باشد. 

پویا گفت: با توجه به آشنایی که از رقباتی علیرضا بیژنی دارم، سطح تلاوت نماینده کشورمان فاصله زیادی با سایر شرکت‌کنندگان دارد و اگر همه چیز خوب پیش برود و ایشان تلاوت خودشان را انجام دهند و ملاک داوری هم فقط تلاوت در صحن مسابقات باشد لیاقت کسب رتبه اول این دوره از مسابقات را دارند. به هر حال آرزوی سلامتی دارم و دعا می‌کنیم نماینده کشورمان تلاوت خوبی داشته باشند و با دست پر به کشور مراجعت کند. 

کد

دارنده رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در ادوار گذشته در مورد فضای مسابقات نیز بیان کرد:‌ مسابقات مالزی همیشه از حساسیت بالایی برخودار بوده و این حساسیت به خصوص برای قاری ایرانی، بیشتر احساس شده است، به هر حال فشار زیادی روی قاری ایران است. یک قاری برای اینکه به مسابقات مالزی برسد مسیر سختی را باید طی کند و از مسابقات داخلی شروع کند تا به این نقطه برسد. سطح رقبای داخلی هم خیلی بالاتر از مسابقات بین‌المللی در کل دنیا هست. به همین سبب نماینده ما در مالزی راه طاقت‌فرسایی پیموده تا به این مسابقات برسد.

وی افزود: همه نگاه‌ها در داخل کشور به نماینده کشورمان است و همین باعث می‌شود بار روانی زیادی روی قاری ایران باشد. البته ما توکلمان به خدا هست و وظیفه خودمان را باید به نحو احسن انجام دهیم و نتیجه با خداست.

پویا در ادامه به فعالیت قاریان و حافظان در فضای مجازی و دنبال کردن تلاوت قاریان از این فضا اشاره و اظهار کرد: از زمانی که وارد مالزی شده‌ایم، بسیاری از قاریان و حتی مسئولان مسابقات از قبل ما را می‌شناختند و تلاوت‌های آقای بیژنی و من را دنبال کرده‌اند. 

این قاری بین‌المللی کشورمان گفت: در این روزها متسابقان کشورهای دیگر که نوبت تلاوتشان است برای راهنمایی گرفتن و کمک به منظور ارائه تلاوت بهتر مراجعه می‌کنند و از ما راهنمایی می‌خواهند. البته سطح‌شان بسیار پایین است و شاید کمک‌های ما زیاد نتیجه‌بخش نباشد اما شناخت خوبی از ما دارند و مراجعه می‌کنند. این مراجعات به نحوی است که وقتی قاری ایرانی در صحنه حضور دارد مرکز توجه است. 

کد
انتهای پیام
captcha