مسابقات قرآنی مدهامتان؛ فضایی مناسب برای تبادل تجربیات و آموزش‌های قرآنی
کد خبر: 2872635
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
حسین براتی تصریح کرد:

مسابقات قرآنی مدهامتان؛ فضایی مناسب برای تبادل تجربیات و آموزش‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان با بیان اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان فضایی مناسب برای تبادل تجربیات علمی، آموزشی و فنی قرآنی است، گفت: در این مسابقات مربیان و متربیان در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان خوزستان در حاشیه برگزاری نهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان با تقدیر از همکاری و تلاش خبرگزاری ایکنای خوزستان در پوشش خبری این مسابقات اظهار کرد: این همت از سوی این خبرگزاری در پوشش رسانه‌ای مسابقات قرآن مدهامتان جای تقدیر و تحسین دارد.

وی بیان کرد: به لطف خدا شامگاه گذشته 30 بهمن مراسم افتتاحیه مسابقات مدهامتان با حضور پرشور علاقه مندان قرآنی و شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله کعبی منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، طاهریان معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام سعادت‌نیا رئیس شورای اسلامی شهر اهواز، مدنیان، حجت‌الاسلام مطهری مشاور امور روحانیون استاندار خوزستان و شرکت‌کنندگان برگزار شد.

براتی با بیان اینکه فضای ایجاد شده در این مسابقات قرآنی بوده است، گفت: امید است این فضا بیش از هر زمان دیگر بر روح و جان مردم استان اثر گذاشته و از این فضای ملکوتی بیشتر و بهتر بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات در روز نخست، گفت: ان‌شاءالله تا پایان برگزاری مسابقات مدهامتان شاهد حضور پرجاذبه شرکت‌کنندگان و داوران باشیم. همچنین امروز به همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاونت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از محل مسابقات در رشته‌های مختلف بازدید صورت گرفت.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان خوزستان ادامه داد: اختتامیه مسابقات مدهامتان یکشنبه 3 اسفند برگزار خواهد شد و امید است این مسابقات باعث استفاده از تجربیات قرآنی شود. با توجه به آنکه نخبگان قرآنی سراسر کشور در این مکان گردهم آمده‌اند امکان تبادل تجربه مناسب در مسائل فنی، علمی و آموزشی وجود دارد. چرا که شرکت‌کنندگان فعال در این عرصه به دنبال آن هستند تا اساتید قرآنی را دیده و از آنها کسب فیض کنند و از تجربیات آنها بهره‌مند شوند؛ مسابقات قرآنی مدهامتان جایگاهی برای قرار گرفتن مربیان و متربیان در کنار یکدیگر است.

براتی پیرامون برنامه‌های جنبی مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: پس از پایان بخشی از مسابقات فردا شنبه 2 اسفند برنامه‌هایی همچون زیارت معراج شهدا، آستان علی بن مهزیار اهوازی و بازدید از اماکن دفاع مقدس پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که بخش بانوان این مسابقات به چه ترتیب برگزار می‌شود، گفت: بخش مسابقات قرآنی در این بخش در چند روز گذشته در استان قم برگزار شد و به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد بخش برادران و بانوان به صورت مجزا برگزار شد. شاید در سالهای آینده متولیان برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان به این جمع‌بندی برسند که برگزاری دو بخش خواهران و برادران ادغام شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان خوزستان در پایان اعلام آمادگی کرد که امکان حضور بانوان هنگام برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان فراهم شده است.

captcha