میزبانی استان‌ها برای مسابقات مدهامتان فراگیر شود/ ضرورت آموزش قاریان مستعد استانی
کد خبر: 2878114
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
داور قرائت مسابقات مدهامتان:

میزبانی استان‌ها برای مسابقات مدهامتان فراگیر شود/ ضرورت آموزش قاریان مستعد استانی

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام شهیدی‌پور اظهار کرد: بهتر است میزبانی استان‌ها برای مسابقات مدهامتان به‌خصوص در استان‌های محروم فراگیر باشد؛ چراکه این امر در توسعه فرهنگ قرآنی مؤثر است.

حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور، داور وقف و ابتداء رشته قرائت نهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: برگزاری مسابقات مدهامتان از نظر کیفیت قرائت هر سال رو به رشد است و قاریان برتری شرکت‌ می‌کنند. از نظر کمیت هم به‌دنبال این هستیم که تعداد بیشتری از قاریان برتر در مسابقات شرکت کنند.

وی ادامه داد: علاوه براینکه امتیاز قاریان مطرح است، تعداد قاریان شرکت‌کننده در مسابقات هم مهم است. بنابراین کیفیت خوب است، در کنار آن باید به‌دنبال کمیت مطلوب هم باشیم.

شهیدی‌پور گفت: امسال با چهره‌های جدیدی آشنا شدیم که برای نخستین بار در مسابقات حضور داشتند و قاریانی که قرائت آنها نسبت به سال‌های گذشته رشد پیدا کرده است نیز حضور داشتند و در کنار آن افرادی هم بودند که رشدی نسبت به مسابقات گذاشته نداشتند یا تنزل کرده بودند.

این داور قرائت با اشاره به ضرورت آموزش استعدادهای برتر استان‌ها افزود: در کنار برگزاری مسابقات قرآن، باید برای آموزش و ارتقاء قاریان برتر استان‌ها هزینه شود که هم سطح کیفی قرائت برخی استان‌ها ارتقا پیدا کند و قاریان برتر نیز نسبت به سال‌های گذشته به سطح بالاتری برسند.

وی با اشاره به تجربه داوری خود در دوره‌های گذشته مسابقات مدهامتان گفت: امسال از نظر برگزاری مسابقات و کیفیت قرائت مسابقات بهتر از سال قبل بود.

شهیدی‌پور درخصوص چرخش برگزاری مسابقات در استان‌های مختلف کشور با بیان اینکه امسال دومین دوره‌ای است که مسابقات مدهامتان در اهواز برگزار می‌شود، اظهار کرد: خوب است مسابقات مدهامتان در استان‌های مختلف برگزار شود و این فرهنگ‌سازی در آنجا هم صورت گیرد.

داور وقف و ابتداء رشته قرائت نهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان تأکید کرد: بهتر است میزبانی استان‌ها برای مسابقات مدهامتان فراگیر باشد به‌خصوص در استان‌های محروم که این امر در توسعه فرهنگ قرآنی مؤثر است. وزارتخانه هم در برگزاری مسابقات استان‌ها با رویکرد نشر فرهنگ قرآنی و ایجاد موج قرآنی در استان‌ها کمک کند.

مطالب مرتبط
captcha