مسجد، عرصه‌ای برای تحقق فراگیر شدن قرآن در لایه‌های مختلف اجتماع است
کد خبر: 2871551
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۹
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور:

مسجد، عرصه‌ای برای تحقق فراگیر شدن قرآن در لایه‌های مختلف اجتماع است

گروه فعالیت‌های قرآنی: ‌اگر بخواهیم شاهد فراگیرتر شدن قرآن در لایه‌های مختلف اجتماع باشیم و به‌دنبال تحقق مطالبات به‌حق مقام معظم رهبری در ارتباط با قرآن هستیم، قطعاً عرصه‌ای که می‌تواند به این مهم بپردازد، مسجد و مسجدی‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از خوزستان، مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور در مراسم افتتاحیه نهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد که شام‌گاه پنجشنبه، 30 بهمن‌ماه در حسینیه امام رضا(ع) اهواز برگزار شد، اظهار کرد:‌ خدا را شاکریم که با همت فعالان قرآن کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد روزهای پایانی نهمین دوره مسابقات قرآن را پشت سر می‌گذاریم و به امید خداوند در روزهای آتی برگزیدگان رشته‌های مختلف را معرفی خواهیم کرد.

طاهریان ادامه داد: آنچه امروز مجموعه ستاد عالی کانون‌های مساجد به آن افتخار می‌کنند، حاصل تلاش و افتخارآفرینی تک‌تک اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور است. اگر امروز شاهد هستیم مقام معظم رهبری نسبت به موضوع کانون‌های مساجد عنایت ویژه دارند، این افتخار برای تک‌تک شما بزرگوارانی است که در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده‌اید.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور  ادامه داد: ‌مجموعه فعالیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد از فاخرترین و پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها هستند مانند طرح تلاوت نور که در 29 هزار مرکز در حال اجرا است و این طرح همان تلاوت روزانه قرآن کریم بین نمازها یا بعد از آن است که برخی مساجد در این نقطه متوقف نمانده و بحث تفسیر روزانه را در کنار تلاوت دنبال می‌کنند.

وی در ادامه از مسئولان ارشد استان خوزستان از جمله آیت‌الله موسوی جزایری، نمانیده ولی‌فقیه در خوزستان، استاندار و دیگر مسئولان استانی و همچنین، شرکت‌کنندگان این مسابقه که از استان‌های مختلف در محل برگزاری مسابقات مرحله کشوری مدهامتان حضور پیدا کردند قدردانی کرد.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور گفت: ‌هرجا و در هر عرصه‌ای که مسجد و مسجدی‌ها ورود پیدا کردند، قطعاً آن عرصه همراه با موفقیت و برکت بوده است. اگر بخواهیم شاهد فراگیرتر شدن قرآن در لایه‌های مختلف اجتماع باشیم و به‌دنبال تحقق مطالبات به‌حق مقام معظم رهبری در ارتباط با قرآن هستیم، قطعاً عرصه‌ای که می‌تواند به این مهم بپردازد، مسجد و مسجدی‌ها هستند.

طاهریان بیان کرد: در طول تاریخ از صدر اسلام تا امروز اتفاقاتی که مسجد در میدان بوده و برکاتی که از ناحیه مسجد و مسجدی‌ها نصیب جهان اسلام شده، از جمله انقلاب ما، افتخار ما آن است که برخی اعلام کردند انقلاب ایران انقلاب مساجد بوده است. قطعاً مسجدی‌ها در هر حوزه‌ای وارد شوند انقلاب جدی شکل خواهد گرفت و قطعاً نهضت قرآن‌آموزی و توجه بیش از پیش به قرآن با ورود مسجد و مسجدی‌ها بهتر و شایسته تر دنبال ‌شود.

captcha