آموزش عمومی قرآن ویژه مناطق محروم استان مرکزی
کد خبر: 3561971
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵

آموزش عمومی قرآن ویژه مناطق محروم استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ادار‌ه‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: از جمله طرح‌های مصوب کارگروه آموزش عمومی قرآن، آموزش روخوانی و روانخوانی ویژه مناطق محروم بود که مقدمات این طرح در حال اجرا است.

مجتبی طباطبایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ادار‌ه‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به طرح‌های مصوب کارگروه آموزش عمومی قرآن کریم شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان گفت: بخشی از اهداف ما در طرح‌هایی که آموزش‌وپرورش در این کارگروه ارائه کرد مناطق محروم بود.
وی ادامه داد: دارالقرآن‌ها در هر شهرستانی وظایف تکلیفی و روزمره خود را انجام می‌دهند؛ لذا طرحی که در کارگروه آموزش عمومی قرآن کریم ارائه کردیم و تصویب هم شد این بود که هر دارالقرآنی در سطح استان شعبه‌ای در مناطق محروم تأسیس کند.
طباطبایی افزود: یعنی دارالقرآن‌ها در محله‌هایی که جزو مناطق پرخطر و حاشیه‌نشین هستند کلاس‌های آموزشی قرآن برگزار کنند، هزینه‌های استاد و مربی نیز به صورت متمرکز از محل بودجه‌ای که کارگروه آموزش در نظر گرفته است تأمین می‌شود.
طباطبایی تشریح کرد: در قدم اول دارالقرآن‌ها باید به ما گزارش دهند که فلان منطقه محروم را به قصد برگزاری کلاس قرآن شناسایی کرده‌اند، در صورت تأیید و انجام مقدمات کار بخشی از اعتبار به آنها داده می‌شود و طبق گزارشی که از روند برگزاری کلاس‌ها اعلام می‌کنند بقیه اعتبار نیز به آنها تخصیص می‌یابد.
این مقام مسئول تأکید کرد: این کلاس‌ها باید با محوریت روخوانی، روانخوانی و تجوید مقدماتی برگزار شود همچنین استاد مورد نظر نیز باید از ابتدای کار با تأکید بر اساتید بومی معرفی شود، اعتباری که به دارالقرآن برای برگزاری کلاس‌ها داده می‌شود بسته به شرایط هر شهرستانی متغیر است.
طباطبایی در پایان گفت: دارالقرآن‌ها باید تا پایان دی‌ماه اعلام آمادگی کنند که کجا و چند کلاس را برای مناطق محروم در نظر گرفته‌اند و از بهمن تا اسفندماه نیز باید در قالب 15 جلسه دوره را تمام کنند در بحث فضای فیزیکی نیز هر دارالقرآنی می‌تواند از فضای مدارس آن منطقه استفاده کند در حال حاضر در دورترین مناطق استان مدرسه داریم و مشکلی از نظر سخت افزاری نداریم، تداوم ای کلاس‌ها  بستگی به ادامه کارکارگروه آموزش عمومی قرآن دارد.
مطالب مرتبط
captcha