معلمان سوم ابتدایی استان مرکزی تحت آموزش مقدماتی قرآن قرار می‌گیرند
کد خبر: 3561972
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
طباطبائی:

معلمان سوم ابتدایی استان مرکزی تحت آموزش مقدماتی قرآن قرار می‌گیرند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ادار‌ه‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی با اشاره به طرح‌های مصوب کارگروه آموزش عمومی قرآن گفت: از جمله طرح‌های این کارگروه تقویت بنیه آموزشی معلمان دوره سوم ابتدایی در حوزه قرآن است.

مجتبی طباطبایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ادار‌ه‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به طرح‌های مصوب کارگروه آموزش عمومی قرآن کریم شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان گفت: یکی از طرح‌هایی که در کارگروه مصوب شد برگزاری دوره حفظ قرآن کریم بود که البته درصدد هستیم این دوره را با اوقاف برگزار کنیم.
وی ادامه داد: درواقع این طرح با همکاری اوقاف با طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن مورد نظر رهبری پیوند می‌خورد ما باید از مبلغ اندکی که در کارگروه آموزش عمومی برای طرح‌ها مصوب شده است حداکثر استفاده را ببریم؛ لذا با همکاری اوقاف که تجربه خوبی در این زمینه دارد این طرح را اجرایی می‌کنیم.
طباطبایی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های آموزش‌وپرورش در کارگروه آموزش عمومی قرآن کریم تربیت دانش‌آموزان نخبه در زمینه قرآن است، برای این کار دو برنامه در نظر گرفتیم یکی تربیت داور قرآن در مناطق محروم است که طی دو دوره برگزار می‌شود، در این طرح قرار است داوران بعد از دیدن آموزش‌های لازم  در زمینه تجوید، دانش‌آموزان مناطق خود را ارزیابی و برای مسابقات آوایی آموزش دهند.
وی ادامه داد: برنامه دوم نیز که با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود آموزش معلمان پایه سوم ابتدایی است که برای حدود 350 نفر از این معلمان در 9 کلاس تا پایان بهمن‌ماه،20 ساعت آموزش روانخوانی و تجوید مقدماتی درنظر گرفته شده است، گواهی ضمن خدمت نیز برآی آنها صادر می‌کنیم.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ادار‌ه‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی با تأکید بر اهمیت آموزش معلمان دوره ابتدایی افزود: دانش‌آموزان سوم ابتدایی بیشترین ساعت برخورداری از کتاب درسی قرآن را دارند؛ لذا میزان آمادگی معلمان در روخوانی قرآن در بحث آموزش و آینده دانش‌آموز به ویژه در بحث نخبه‌پروری مهم است، اگر این طرح با موفقیت انجام شود می‌توانیم بگوییم تمام معلمان سوم ابتدایی استان، آموزش مقدماتی قرآن را با پول اندکی که شورای توسعه قرآن در اختیار ما قرار داده است دیده‌اند.
طباطبایی در پایان گفت: این طرح تا آخر بهمن‌ماه به اتمام می‌رسد، شهرستان‌های اراک، ساوه، دلیجان و شازند به عنوان مجریان این طرح در نظر گرفته شده‌اند کلاس‌ها نیز روزهای پنج‌شنبه برگزار می‌شود، اگر در آینده شاهد تخصیص بودجه به کارگروه آموزش عمومی قرآن کریم بودیم این دوره‌ها را برای معلمان سایر پایه‌های آموزشی نیز برگزار می‌کنیم یا اینکه برای همین معلمان دوره‌های تکمیلی برگزار می‌کنیم.
مطالب مرتبط
captcha